pievieno facebook

Novērtē rakstu: 12345Atzīme 0 no 0 balsīm

mosties.org

2007. gada 3. jūlijs 21:22

par sextūrismu

Latvju zeltenēm par godu pašlaik noris īpaša kampaņa, lai viņas celtu savu pašapziņu. Proti, kampaņas autori vēlas, lai sievas aizdomātos, «vai ir vērts iesaistīties vienas nakts sakaros izmaksātas kokteiļa glāzes dēļ». Taču neba nu par zaķiem te kāds aizdomājies — pēc izplūkšanās par kampaņas jēgu un būtību pāri paliek vien tādas kategorijas kā Latvijas iedomātais prestižs un vērtība, kā arī kontrole un vara.

Par ko domā kustība Re!Action, kas ir šīs kampaņas autori? Vārdiski — par sievietēm, taču pašas sievietes nez kāpēc neuzskata, ka tiek izmantotas un lieto alternatīvu pašapziņas stiprināšanas mehānismu: viņas paziņo, ka pašas izmanto, ka pašas izvēlas partnerus un pašas dabū to, ko grib un no rīta iet prom kā uzvarētājas. Varbūt tā ir, varbūt tikai kognitīvās disonanses sekas, nezinu. Taču jebkurā gaidījumā neesmu dzirdējis balsis, kas atzītos, ka cieš no iebraucēju radītajiem efektiem.

Tātad nonākam pie vecā labā Mišela Fuko tēzes par seksualitātes iegrožošanu kā varas izpausmes mehānismu. Fuko «Seksualitātes vēstures» pirmajā daļā norādīja, ka mūsdienu uzskats par seksualitātes iegrožošanu ir veidojis seksualitāti par centrālo mūsu identitāšu īpatnību, vienlaikus veicinot arī šāda diskursa izplatīšanos. Savukārt diskurss ir vara, kas mūs iegrožo ar valodas kā sociālo nozīmju sistēmas palīdzību. Tieši par to satraucas interneta publicisti, kas apbrīnojamā vienprātībā protestē par šo tēmu. (Piemēram, watt, markizs, trz un vēl daudzi citi.)

Tavu demokrātisku domāšanu: kampaņas autori vēlas, lai citi neatņemtu mūsu daiļavas, bet tauta to nenovērtē, viņi uztraucas par ierobežojumiem personiskajai brīvībai. Tādi laiki.



— nııtŕø

 Raksturvārdi: , , ,

Atsauces (trackbacks)

Ja Tevis uzrakstītā publikācijā ir saite uz šo rakstu un Tu vēlies, lai pie šī raksta parādītos saite uz Tavu publikāciju, šeit vari iegūt adresi, ko iekopēt trackback (ping) lauciņā, kas atrodams kontroles panelī pie Tava raksta.

Atsauces saite:



Meklēšana

Šī diena

  • Māra, Marita, Mārīte
  • 25. marts — Komūnistiskā terora upuru piemiņas diena (1949. gada 25. marta izsūtīšanu gadskārta)

pēdējās atsauksmes

  • keip: Tas links vairs nedarbojas tādēļ lietojiet šo :) https://www.youtube.com/w atch?v=Z_oDMXi-Q…
  • agnese: sveiki es mekleju otru pusiti,mans nr 28928321zz atbildu uz sms zvaniet kuriem ir zz velam…
  • Antra: Viņš patiesībā ir lāga puika! Tāds sirsnīgs liekās …
  • niitro: Ilona, ja Tev būtu kāda nojausma par latviešu valodu, Tu zinātu, ar ko atšķiras jēdzieni “l…
  • Ilona: Beidziet muldēt. Es izrakņāju visas interneta dzīles un likumdošanu, kas nosaka, kā jārakst…
  • Edvīns: Tas rakstītājs ir totāls analfabēts.Nevienā zīmē nav noteikts auto stāvoklis,ir tikai novie…
  • Kaspars: interesanti, kurš gan atļautu celt to jauno fabriku, varu derēt, ka uzreiz tiktu vākti para…

rubrikas

izvēlēts raksts

Filma Aplis 2 atgādināja iemeslus, kuru dēļ tika dibinātas psihiatriskās dziednīcas, proti, lai aizbāztu muti zinātājiem un citādajiem.

Kā savā grāmatā «Madness and Civilization» norāda Mišels Fuko, pirmā psihiatriskā slimnīca tika izveidota 1656. gadā Parīzē. Līdz tam laikam sabiedrībā nebija attieksmes, ka trakums ir kaut kas ļauns, drīzāk valdīja uzskats, ka ar neprātīgā muti runā Dievs un ka trakais ir izredzētais, svētlaimīgais, kas spēj teikt patiesību. 18. gs jau bija gana plaši pazīstamas patversmes trakajiem, jo kapitālisma attīstība lika šos cilvēkus izolēt no sabiedrības. Kapitālismā ļaudīm ir jāstrādā, tātad nespēja strādāt ir neveselīga. Šai tendencei attīstoties tālāk, mēs varam iezīmēt psihiskās dziednīcas lomu «nepareizo» viedokļu apklusināšanā, kas gana labi bija novērojama arī Padomju Savienībā un citās zemēs ar totalitāru iekārtu.

Lasīt tālāk nejauši izvēlēto ierakstu Enter the Ring »

Kustība par negatīvu domāšanu Mosties.org internetā kopš 2002. gada

E-pasts: redakcija-at-mosties-org

Spēks no Pivot

Famfamfam ikonas