pievieno facebook

Novērtē rakstu: 12345Atzīme 0 no 0 balsīm

mosties.org

2006. gada 26. jūlijs 14:26

par žurnāliem. 7. daļa: alter ego

Pašveidojamās realitātes galējās izpausmes ir viena no tīmekļa kultūras izpausmēm. Šo realitāšu galējās izpausmes – nevis vienkārša iztaisīšanās par labāku vai vismaz citādi esam, bet gan svešas identitātes pārņemšanas mēģinājumi – varētu būt lieliska izpaušanās iespēja tīkla māksliniekiem, taču pagaidām šādas izpausmes ir nīkulīgas.

Sveša, bet sabiedrībā zināma vārda izvēlēšanās par savu skatuves pseidonīmu var būt par nopietns pasākums ar mēģinājumu nekādā veidā nedot zināt, ka Einara Repšes lietotāja kontu patiesībā nepieskata viņš, bet gan ar viņu nesaistīta persona. Ja šie centieni ir produktīvi, internets sevi var parādīt kā mērķtiecīgas anarhijas perēkli, kurā tikai reālās pasaules kārtības sargu iejaukšanās ļauj noskaidrot patieso šīs IP adreses turētāju. Vienlaikus tā ir laba izrāde interneta lietātājiem, politiskās cīņas elements, cieņas, apbrīnas, vilšanās, nicinājuma vai arī kādas šizofrēnijas formas izpausme. Taču vien tanī gadījumā, ja šim uzdevumam pievēršas nopietni.

Latviešu tīmeklī (latnē), konkrēti Sviesta cibā, šādu pašnosaukšanās kustību pārstāv scpliners, scstreips, scdomburs, scždanoka un citi mazgadīgie. Šie lietotāju konti ir vien interneta vispārējā raksturojuma -- paviršības un uzdevumneorientācijas -- izpausmes. Nu, nosaucu sevi par Steipu un padaru homoseksualitāti par viņa dzīves jēgu (ko pats Streips citiem publiski neuztiepj; nu, nosaucu sevi par Domburu, bet neko sakarīgu uzrakstīt nespēju, utt.).

Ja daudzi citi žurnāli arī piedāvā mazvērtīgus tekstus, ko mierīgi var izdzēst pēc dažu komentāru sagaidīšanas -- kāpēc lai te būtu citādi? Jā, var un drīkst taču arī šā. Prasību līmenis, lai kaut ko darītu vai atstātu nedarītu, taču neeksistē.



— nııtŕø

 Raksturvārdi: , ,

Atsauces (trackbacks)

Ja Tevis uzrakstītā publikācijā ir saite uz šo rakstu un Tu vēlies, lai pie šī raksta parādītos saite uz Tavu publikāciju, šeit vari iegūt adresi, ko iekopēt trackback (ping) lauciņā, kas atrodams kontroles panelī pie Tava raksta.

Atsauces saite:



Meklēšana

Šī diena

  • Aļģirds, Orests, Oļģerts, Alģis
  • 20. janvāris — 1991. gada barikāžu aizstāvju atceres diena

pēdējās atsauksmes

  • agnese: sveiki es mekleju otru pusiti,mans nr 28928321zz atbildu uz sms zvaniet kuriem ir zz velam…
  • Antra: Viņš patiesībā ir lāga puika! Tāds sirsnīgs liekās …
  • niitro: Ilona, ja Tev būtu kāda nojausma par latviešu valodu, Tu zinātu, ar ko atšķiras jēdzieni “l…
  • Ilona: Beidziet muldēt. Es izrakņāju visas interneta dzīles un likumdošanu, kas nosaka, kā jārakst…
  • Edvīns: Tas rakstītājs ir totāls analfabēts.Nevienā zīmē nav noteikts auto stāvoklis,ir tikai novie…
  • Kaspars: interesanti, kurš gan atļautu celt to jauno fabriku, varu derēt, ka uzreiz tiktu vākti para…
  • Paula Izabella: lai man atsuta interesantus uzdevumus ar atteliem ar bildem u.t.t.

rubrikas

izvēlēts raksts

Kā rīkoties ir labi? Tā vaicāja senais grieķis, un pats arī atbildēja: nedari otram to, ko nevēlies, lai dara tev. Viņš šo domu, kas atbilstošu rīcību ļauj izsecināt pašam, nevis tās meklējumos liek paļauties uz mītiem, atzina par labu esam, un tā Rietumos radās filosofija.

Zelta likums mūsu kultūrā ir darbojies gadu tūkstošiem, tomēr līdz ar straujām izmaiņām sabiedrības struktūrā šī universālā norma, tāpat kā visas pārējās, ir pakļauta pārvērtējumam. Mēs drīz atkal nonāksim turpat, kur senais grieķis pirms apmēram 2 500 gadiem un atkal vaicāsim: kā man rīkoties? — senais likums atbildi vairs nesniegs.

Lasīt tālāk nejauši izvēlēto ierakstu ētikas zelta likuma noriets »

Kustība par negatīvu domāšanu Mosties.org internetā kopš 2002. gada

E-pasts: redakcija-at-mosties-org

Spēks no Pivot

Famfamfam ikonas