pievieno facebook

Novērtē rakstu: 12345Atzīme 0 no 0 balsīm

mosties.org

2005. gada 22. jūnijs 12:04

starpposms

Tuvojas kārtējie svētki, un, re, kā patērniecība atkal mēģina glābt kapitālistisko ekonomiku, kur vienīgais, kā allaž pietrūkst, ir pircējs un patērētājs. Ziemassvētkos Tevi aicina pirkt dāvānas, bet ko darīt Jāņos? Jāņi taču ir tradicionāli mazas iespringšanas svētki, kur pietiek ar klātu galdu, dažiem prezervatīviem un labi daudz alkohola, citādāk otrā rītā ar skaidru galvu būs kauns cilvēkos rādīties.

Ko lai patērniecība dara ar Jāņiem? Tā pavērš tos par pierīšanās pasākumu, hipertrofējot tradicionālās svētku izdarības ar ēšanu, dzeršanu un uguns kultu. Tāpēc pēdējā laika Jāņu piedāvājumā ir parādījušies grili, kā arī šašlika pozicionējums par nacionālo ēdienu. «Nepaņem par maz, lai pietiek līdz rītam,» aicina Rimi dižveikals. Tā teikt, ja nav formas, lai tad vismaz ir vairāk satura.

Patlaban sabiedrībā ir novērojama zināma vērtību krīze, jo tradicionālās «latviskās» vērtības ir izzudušas, bet jaunās vēl nav īsti adaptētas. Diez vai vienkārša ēšana un dzeršana, salīdzinot rituāla nozīmes, spēj konkurēt ar tradicionālo Jāņu nakts karnevālu, kas nozīmē periodisku un īslaicīgu esošo vērtību apvēršanu un izraušanos no kultūras un normu žņaugiem, lai pēc tam atkal visu gadu dzīvotu priekšzīmīgi. Pašreiz kultūras piedāvātā Jāņu koncepcija īsti neatšķiras no jebkuras parastas vārda vai dzimšanas dienas atzīmēšanas brīvā dabā, tikai ar plašāku skanējumu reklāmas vēstījumu formā.

Tomēr sabiedrība bez tradīcijām palikt negribēs un nespēs. Tāpēc gaidīsim, kad masu kultūra piedāvās mums jaunas identitātes un jaunus svinēšanas modeļus šķietami neonacionālā formā (ja reiz šie tiek uzskatīti par nacionāliem svētkiem). Pārmaiņas notiek, un jo gadu jo vairāk parādās masu kultūras un patērniecības loma uzvedības un laika pavadīšanas modeļu izvēlē. Nesaki, ka tas ir slikti, ja pats vai pati pakļaujies tam un ja nav publiskas dzīvīgākas alternatīvas.



— nııtŕø

 Raksturvārdi: ,

Atsauces (trackbacks)

Ja Tevis uzrakstītā publikācijā ir saite uz šo rakstu un Tu vēlies, lai pie šī raksta parādītos saite uz Tavu publikāciju, šeit vari iegūt adresi, ko iekopēt trackback (ping) lauciņā, kas atrodams kontroles panelī pie Tava raksta.

Atsauces saite:



Meklēšana

Šī diena

  • Ginta, Gunda, Gunta

pēdējās atsauksmes

  • keip: Tas links vairs nedarbojas tādēļ lietojiet šo :) https://www.youtube.com/w atch?v=Z_oDMXi-Q…
  • agnese: sveiki es mekleju otru pusiti,mans nr 28928321zz atbildu uz sms zvaniet kuriem ir zz velam…
  • Antra: Viņš patiesībā ir lāga puika! Tāds sirsnīgs liekās …
  • niitro: Ilona, ja Tev būtu kāda nojausma par latviešu valodu, Tu zinātu, ar ko atšķiras jēdzieni “l…
  • Ilona: Beidziet muldēt. Es izrakņāju visas interneta dzīles un likumdošanu, kas nosaka, kā jārakst…
  • Edvīns: Tas rakstītājs ir totāls analfabēts.Nevienā zīmē nav noteikts auto stāvoklis,ir tikai novie…
  • Kaspars: interesanti, kurš gan atļautu celt to jauno fabriku, varu derēt, ka uzreiz tiktu vākti para…

rubrikas

izvēlēts raksts

Kas tas ir par laikmetu, kurā mēs dzīvojam? Informācijas laikmets. Visi kakti pilni ar informāciju. No visām malām lien laukā vadi, visas grāmatas kaut ko pauž... Un pa starpām daži cilvēki kaut ko man stāsta. Ko viņi runā? Vai tas ir svarīgi? Kas tur ir: saturs vai attieksme? Man attieksme, viņiem saturs -- un tā mēs pūlamies viens otru sadzirdēt pasaulē, kurā ir tik daudz nevajadzīgas informācijas. Kam tas palīdz? Informācija ir radījusi savu Sistēmu, ko diendienā atražo.

Un, kad es uzzināju, cik grūti cilvēkam bija pateikt man tos vārdus, ko es tanī pat dienā aizmirsu, palika jocīgi. Vārdi bez starpnieka, bez fiksējuma, bet ilgi domāti. Tā ir -- grūti cilvēkam, jocīgi man, bet vadu un grāmatu midzenim nav nekā. Šajā pasaulē svarīgākie esam tikai mēs -- mēs divi.

Lasīt tālāk nejauši izvēlēto ierakstu telpas aizpildīšana »

Kustība par negatīvu domāšanu Mosties.org internetā kopš 2002. gada

E-pasts: redakcija-at-mosties-org

Spēks no Pivot

Famfamfam ikonas